Seizoen 1 Purplesnow in cijfers

Seizoen 1 Purplesnow in cijfers

Ons eerste seizoen zit erop en wij kijken hier met een heel erg goed en fijn gevoel op terug. Voordat we aan dit avontuur begonnen heb je natuurlijk ideeën over uiteenlopende zaken. Hoe gaat het contact met de klanten verlopen, hoe ver willen we gaan in de service die we bieden, hoe gaan wij groepen vinden en hoe gaan groepen ons vinden?

Vanaf het eerste moment hebben we een aantal speerpunten gehad. Klanten moeten het leuk vinden om met ons op wintersport te gaan, het service niveau moet erg hoog zijn en we moeten qua prijs concurrerend kunnen zijn. Leuk en goed contact betekent duidelijke communicatie en wanneer een klant weet wat hij kan verwachten, kom je ook niet voor verrassingen te staan.

Een hoog service niveau komt terug in het nakomen van afspraken en altijd iets meer proberen te doen, dan de klant verwacht. Dit begint ten eerste in het voortraject. Echt luisteren naar de wens van de gast en op basis daarvan een passend voorstel aanbieden. Afspraken nakomen, accuraat zijn, aandacht geven en initiatief tonen (AAAI voor de kenners onder ons) is echt iets wat wij in onze dagelijkse werkzaamheden terug laten komen.

Ten tweede is er natuurlijk de service ter plaatse. Waar ik tijdens het seizoen meer op kantoor in Nederland ben, is Sander bijna het hele seizoen in Oostenrijk om de groepen te ontvangen. Dit is echt zijn ding en naast dat hij hier zelf altijd erg blij van wordt, zien we ook de gasten dit enorm waarderen. Met de groep nog even meelopen naar de skiverhuur of de skischool om te checken of alles goed gaat en duidelijk is, aanwezig zijn op het moment dat de groep aankomt zodat de incheck makkelijk en soepel verloopt. Het zijn enkele voorbeelden van het extra werk wat wij eigenlijk heel normaal, maar ook heel leuk vinden.

We kunnen terug kijken op een succesvol winterseizoen. Ook de cijfers benadrukken dit. Van de 35 groepen hebben 25 hoofdboekers een evaluatie formulier ingevuld waaruit de volgende gemiddelde cijfers naar voren zijn gekomen.

1: Wat voor cijfer geef je de wintersportreis in zijn geheel?   8,10

2: Wat vond je van de accommodatie waarin je verbleef?   8,56

3: Wat vond je van het skigebied waarin je verbleef?   8,32

4: Wat vond je van de après-ski in het dorp / gebied waar je verbleef?   6,24

5: Wat voor cijfer geef je Purplesnow voor de service die zij levert?   9,04

6: Wat voor cijfer geef je voor de professionaliteit van Purplesnow?   8,88

Enkele reacties (alle reacties zullen binnenkort zichtbaar zijn op onze website):

  • Goede service en denken goed mee. Snelle communicatie en aardige medewerkers
  • Goed afgestemd reisaanbod. Goede bereikbaarheid; alle van te voren gestelde vragen werden snel beantwoord.
  • Prachtig strak georganiseerde reis met een tophuis. De reis, ontbijtjes; alles is goed bevallen

Belangrijk om te weten is dat wanneer een (familie) groep bewust voor een rustig dorp kiest, is een laag après-ski cijfer juist goed. Daarom geeft dit cijfer niet geheel weer wat men van de après-ski vindt. Desalniettemin merken we dat een goede après-ski enorm belangrijk is voor groepen. Dit is dus iets waar we (nog meer) naar op zoek zullen gaan.

Verder zijn we enorm trots op de cijfers die we ontvangen hebben voor ons service niveau en onze professionaliteit. We hebben ons eerste jaar een goede solide basis gebouwd die we de komende jaren uit willen bouwen.

Ga je zelf met een groep op wintersport of ken jij nog vrienden, kennissen, zakenrelaties en familieleden die met een groep op wintersport gaan, informeer ze zeker over ons en/of deel dit bericht met ze. Je kunt erop vertrouwen dat iedereen bij Purplesnow in goede handen is!

Met sportieve winterse groet,

Marco